Totul despre alaptare, laptele matern,alimente pentru mame care alapteaza

Totul despre alaptare, laptele matern

Stiati ca laptelematern contine
apa – laptele are 90% apa. In schimb, mamicavatrebui sa aiba grija sa se hidrateze corespunzator.
vitamina D – laptele matern nu contine o cantitate mare din aceasta vitamina, dar organismul sugarului stie sa o depoziteze in mod economic si sa o utilizeze eficient.
fier – desi laptele de san contine mai putin fier decat formulele de lapte (unele chiar sunt imbogatite cu fier), pana lavarstade 6 luni – atunci cand se face diversificareaalimentatiei -, fierul furnizat natural de mamica ii vafi suficient bebelusului.
Cantitatea mica de fier din laptele matern este folosita eficient de organismul sugarului, dar, dupa 6 luni, trebuie introduse in alimentatie preparate bogate in fier pentru apreveni anemiaferipriva (lipsade fier).

-Orice aliment, orice medicament sau substanta mai mult sau mai putin nociva la care este expusa mama se poate transmite micutului prin lapte si il poate afecta.
– Se impune o dieta echilibrata. Omiterea unor alimente importante poate crea dezechilibre nutritionale.
– Alimentele foarte aromate pot schimba gustul laptelui, astfel ca unii sugari pot deveni iritati si agitati in timpul alaptarii dupa ce mama a consumat anumite alimente. In schimb, altii pot aprecia varietatea de gusturi ale laptelui.
– Printre alimentele cel mai putin agreate de cei mici se numara usturoiul, chili, mancarurile picante si condimentate, legumele care baloneaza (mazarea, varza), fructele cu efect laxativ – prune, cirese -, ciocolata.
– Este permisa o cescuta de cafea dimineata, dar – atentie! – prea multa cofeina il poate face mai agitat pe micut, putand chiar sa ii afecteaze somnul.
– Din cand in cand, poti beasi un pahar de bautura alcoolica, dar nu mai mult de unul! In aceasta situatie trebuie sa astepti minimum 2 ore pana laalaptare.

Fara cure de slabire!
Se spune ca alaptatul ar functiona ca o “dieta” pentru organismul matern, deoarece, daca bebelusul este maricel si mananca mult lapte, organismul mamei consuma mai multa energie pentru a produce o cantitate suficienta pentru hranirea micutului, astfel ca tesutul adipos acumulat in timpul sarcinii va scadea in dimensiuni.

Dieta pe care ar trebui sa o ai in timpul alaptarii trebuie sa fie hipercalorica, nu foarte diferita de ceadin timpul sarcinii.

Incearca sa mananci cate putin, dar diversificat, pentru abeneficiade toate substantele nutritive, iar laptele sa fie bogat in minerale si vitaminele A, D. B6, B12 . In nici un caz nu este indicat cura de slabire!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s