Certificatul calificat, certificatul de semnatura digitala calificata,pret, declaratii ANAF online

Semnatura electronica este forma digitala a semnaturii olografe.
Certificatul calificat – certificatul de semnatura electronica calificata – este constituit dintr-o serie de informatii referitoare la persoana pe care o autentifica. El reprezinta o semnatura digitala menita la protejarea transmiterii datelor. Certificatul digital nu poate fi folosit decat de o singura persoana si nu este transmisibil.

Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale electronice pentru mai multi contribuabili, daca aveti o imputernicire din partea lor in acest sens. Solicitarea de utilizare a unui certificat digital poate fi depusa, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform Ordinului presedintelui ANAF nr. 2568/2010.

Pentru depunerea declaratiilor fiscale online, certificatul digital trebuie emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica. Se pot depune in acest mod urmatoarele declaratii:
-100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
-101 Declaratie privind impozitul pe profit
-102 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale
-103 Declaratie privind accizele
-120 Decont privind accizele
-130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna
-200 Declaratie privind veniturile realizate
-300 Decont de taxa pe valoarea adaugata
-301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata
-390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri
-710 Declaratie rectificativa
Achizitionarea certificatului: acesta poate fi solicitat doar in prezenta titularului, sau, daca nu este posibila prezenta, prin posta, cu conditia ca cererea de utilizare a certificatului fiscal sa fie insotita de urmatoarele documente:
(a) documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
(b) documentul care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, in copie si original;
(c) documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil (acest document se depune in situatia in care titularului certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).
In Romania sunt numai trei furnizorii autorizati: CertSign, DigiSign si Trans Sped. Costul de achizitie este in medie, de 50 euro.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s